20 Ocak 2012 Cuma

Golcüler

Uluslararası futbol tarihi ve istatistikleri federasyonu yani bizim sık sık okuduğumuz adıyla IFFHS bugüne kadar en çok gol atan oyuncular listesi yapmış.  Ha bu arada istatistikler hazırlanırken oyuncuların sadece ulusal liglerde attığı goller hesaba katılmış.(Pele bin küsür gol attı diyecekler için)

Sir Alex Ferguson'un güzel bir sözü vardır. ''İstatistik mini etek gibidir. Çok şeyi gösterir ama asıl görünmesi gereken şeyi göstermez.'' Aslında çok haklısın Sir ama listede ki golcülere bakınca bu seferlik göz ardı edilebilir sanki.

Listenin 1 numarasında kimi bekliyordunuz ki? Tabi ki Siyah İnci Pele! İtiraf etmeliyim ki listenin ikinci sırasında ki oyuncuyu ilk kez duydum. Eğer sizde benim gibi bu konuda cahilseniz buradan kariyerine bakabilirsiniz. Pele neredeyse çıktığı 1 maçta 1 gol atarken Josef Bican 1 maçta 2 gol ortalaması ile oynamış! Puskas,  Romario, 'Bombacı' Müller unutulmaz efsaneler.. Listede en yukarıda ki Türk tabii ki Hakan Şükür. Sonuçta beğenin beğenmeyin o da bizim için modern zamanların Pele'si! Sonrasında Tanju, Metin Oktay, Hami ve Aykut Kocaman geliyor.

Sıralama da Metin Oktay'ı görünce cennetin diğer büyük forvetleri neden yok diye merak ettim. Zira Lefter ve Baba Hakkı'da sayısız goller atmışlardı. Küçük bir araştırmadan sonra fark ettim ki onlar kariyerlerinin büyük kısmını Süper Lig kurulmadan oynamışlardı bile. Türkiye Profesyonel 1. ligi 1959 yılında kurulmuş. Vikipedia'nın bize verdiği bilgilere göre 'Baba Hakkı' 439 maçta 382 gole imzasını koyarken yine aynı kaynaktan Ordinaryus Lefter'in sadece Fenerbahçe kariyerinde 615 maçta 423 golü var.

Onlara efsane dedirten sadece istatistikleri değil elbette ki ama inanıyorum ki bu üçlü günümüzde oynasa Dünya Kupası kaldırmamız o kadar da uzak gözükmezdi.. Bu arada efsane demişken Pele ile Maradona günümüzde oynasalardı? Ya da vazgeçtim zaten Messi mi Ronaldo mu yeterince başımızda dert var onlar efsane oldukları yıllarda kalsınlar..

Hiç yorum yok: