17 Nisan 2012 Salı

Emre'ye Değil Yobo'ya Güveniyorum!..



Emre-Zokora olayı malumunuz. Son yıllarda problemli oyuncu deyince hep yabancılar zikredildi memlekette. Türklere gelince konu Emre bayrağı kimseye vermedi. Emre'nin son 10 yıldaki vukuatlarını burada sıralamıştım. Maçı tvde izledikten sonra vize haftası dolayısiyle her hangi tartışma programı veya maç sonunu takip etmedim. Sadece twitterdan gördüğüm meseleler Emre Zokora için 'pis zenci' dedi. Zokora ana bacı Emre'ye kaydı. Yok efendim Baros zamanında yapmıştı, sanki ilk defa mı oluyor derken Fenerbahçe'nin bu sezon oynadığı en iyi maç güme gitti. Sadece bu yüzden bile git Emre.. Mancini seni tanısa Balotelli sen iyi çocukmuşsun deyip boynuna atlardı. O derece!



Memlekette ırkçılık ile ilgili fikirlerimi; aslında yok denildiğini ama alasının olduğunu şurada yazmıştım. Eboue ve Beşiktaş maçı mevzu bahisti o zaman. 


Emre bu sözleri söyledi mi bilemem ama ilk düşüncem 'Emre bu' yapmıştır olmuştu! Lakin olaydan bir gün sonra düzenlediği basın toplantısına Yobo'nun da katılması kafamı karıştırdı. Zira Yobo ile geçmişte yaşadığı ırkçılık meselesi olduğunu bildiğimden garipsedim. Eğer Emre İngiltere günlerinde Yobo'ya ırkçılık yapsaydı; Yobo, Emre'ye inanıp basın toplantısında otuz santim yakınında oturur muydu? Sadece Fenerbahçeliler tarafından değil bütün takım taraftarlarının sevdiği takdir ettiği adam, içimizden biri 'Yobo Dayı' kadar karaktersiz biri miydi yani? Emre'den her şey beklerim ama Yobo'dan asla beklemem. Yobo'nun o basın toplantısında olması elbette kulüp politikasıdır ve gayette mantıklıdır ama Yobo inanmadığı bir durum için, hele hele kendisine ırkçılık yaptığı iddiasıyla yıllar önce karşı karşıya geldiği biri için bunu yapar mıydı? Kulübe hayır ben çıkmak istemiyorum dese kim ne diyebilirdi?


Kafamı kurcalayan diğer bir olay maçın bitiminde Zokora'nın Emre ile kucaklaşması. Seni renginden dolayı aşağılayan bir adama sen maçın sonunda geçti gitti deyip sarılır mısın? Bırak sarılmayı yere sermemek için zor tutarsın kendini bence. Zokora bunlara o kadar alışmış ki tınlamıyor diyecem ama bu ihtimalde düşük! Hadi sarıldın, maç sonunda neden çıkıp böyle bir açıklama yapıyorsun?


Ortada bir açmaz olduğu kesin. Kafamda deli sorular işin içinden çıkamıyorum. Konuyu çözmek artık federasyonun işi. Gerçek ortaya çıkarılıp ağır bir ceza verilirse toplum vicdanı rahatlar ve kimse itiraz edemez. Bu olay doğruda olsa yalanda olsa açık ve net 'Git Emre!' Sizin görüşlerinizi de beklerim...


Unutmadan şunu da ekleyim. İngiltere'de böyle durumlarda anında ağır cezalar veriliyor palavrası dillerde. Suarez 8 maç aldı evet ama Terry halen herhangi bir ceza almadı. Aslında çok açık ve net söylediği sözler ama İngilizler cezayı geciktirdi. Neden mi? Avrupa şampiyonası var takım kaptanı Terry aracılığıyla takımda ayrışma yaratmak istemediler. Kaptanlığını alıp bu bahaneyle Capello'dan da kurtuldular. İşler her zaman dışarıdan göründüğü gibi değil yani kısacası...

6 yorum:

mhmtalii dedi ki...

emre hırslı savaşçı bir oyuncu. ben gitmesini istemem. fenerbahçe için gayet başarılı işler yapıyor yapacaktır. nitekim her insan gibi hataları var ve düzeltilebilir. bunun için hemen ipini çekmeye hiç gerek yok.

Kürşat Ufuk Coşkun dedi ki...

Ben de artık bıktım açıkçası. Cadde bayram yerine dönmüş, mükemmel bir galibiyet almışsın ki eze eze kazanmışsın. Rakibinin pozisyonu yok. Ve maç bitiyor Emre konuşuluyor.

Yapsın veya yapmasın. Ben artık bıktım. Emre gibi yetenekli bir futbolcunun oyunuyla değil böyle olaylarla gündeme gelmesi ne derece doğru?

Olaya gelince http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ifETOjOK8YE#t=17s Şu videoda 27. saniyeye kadar olan bölümü (19-27 saniye arası bölüm) izleyince, Zokora'nın Emre'yi tahrik etmek için neler yaptığı görülüyor. Zokora'nın eline dikkat! Ve Emre'ye de gülerek bir şeyler söylüyor aynı zamanda, eli de hala orada. Emre ortamdan uzaklaşıyor ama Zokora hala Emre'nin peşinde.

Şimdi lafım Ligtv'ye. Emre'nin ağzına zoom yapmaya gelince hemen yaparsınız. Zokora'nın bu hareketlerinin göründüğü yakın bir video var mı? Yok.

Bu sebeplerden dolayı bile Emre'nin arkasındayım. Ha sezon sonu gitmeli ya da artık psikolojik destek alıp adam akıllı oynamalı. Artık ona Aykut hoca karar verecek.

gillerprensi dedi ki...

Emre,toplumumuzu yansıtan bir futbolcu. Bir Galatasaraylı olarak kendisini günahım kadar sevmesem de futbol dünyamıza müstehak bir adam olarak görüyorum Emre'yi. Bu taraftar gruplarına böyle futbolcular çok doğal. Burada bahsettiğim ırkçı yaklaşım değil keza Türk kültüründe ırkçılığın siyahilere karşı olmadığı ortada. Gerçek anlamda ırkçı bir kültüre de sahip olduğumuz söylenemez. Emre'nin dünkü davranışı onun genel yapısından sadece bir kesit ama dediğim gibi Emre bu toplumun içinden yetişmiş ve neyin prim yaptığını çok iyi bilen bir futbolcu. Racon kesmeyi çok seven insanımız için idol olabilecek bir adam. Keza davranışlarından rahatsız olanlar ne yazık ki çoğunluk değil.

mustafa arslan dedi ki...

@mhmtali

Baskış açını anlıyorum ama Emre son iki sezondur çok sıkıntı yarattı.. Bu olayda haklı bile olsa varlığı FB'ye kardan daha çok zarar getirecektir.

mustafa arslan dedi ki...

@Kürşat Ufuk Coşkun

Aynen haklısın.. Ben Emre'nin gitmesini bu olaydan dolayı değil genel olarak istiyorum çünkü Arda gibi, oldu. Ne yapsa sorun oluyor. Zokora hep iyi niyeti ile bilinen bir oyuncu oldu ancak bu olayda o kadar da iyi niyetli olmadığı kesin!

mustafa arslan dedi ki...

@eeyore

Emre'yi zamanında GS taraftrarına bugünde FB taraftarına sevdiren bu özellikleri değil mi zaten?