8 Ekim 2012 Pazartesi

Sen Giderken..

Şimdi sen gidiyorsun ya hani
Anlatamıyorum kimseye derdimi
Beni bir ben anlıyorum bir de seni sevenler
Öyle böyle bir sevgi değil bu ha aldanma!
Taparcasına sevmek, belki daha fazlası..

Sen geldiğinde büyük yıldızdın benim için
Real Madrid'in takip ettiği adam
Brezilya milli takımında oynayan adamdın
Ama efsane değildin henüz
Efsane Rıdvan'dı, Aykut'tu ve Lefter'di..
Sonra sen geldin ve o kutsal formayı giydin
Ve...
Sonrası film olsa gişe rekoru kırardı
Kitap olsa başucunda durardı
Efsane olsa sana ancak bu kadar uyardı
Ve sen efsane oldun!
Efsane olmak için goller yetmezdi,
Asistler, maç kazandırmalar yetmezdi
Sen hem attın hem attırdın hem de sevindirdin.
Üzdüğün adamlar bile sevdi seni.
Lan atacaksa bari Alex atsın dedirttin.
Bizim de bir aleximiz olsa keşke diyenler oldu
Sonra seni her gelenle karşılaştırdılar.
Önceleri seni başkalarıyla kıyaslarlardı
Sonra sen önce yazıldın sonra karşına birini koydular
Hepsi gitti sen kaldın!
Sezonlar değişti yanındakiler değişti hatta başındaki değişti
Sen değişmedin..
Zaten değişemezdin ki
Sen bizimdin ve hep orada kalmalıydın.
Ama şimdi gidiyorsun
Bunun hayalini bile kurmak zor gelirken bize
Sen şimdi gidiyorsun

Sen Fenerbahçeliydin
Sen Fenerbahçeydin
Ve sen efsaneydin
Sahi efsaneler ölünce hatırlanırmış
Ya da gidince efsane denirmiş.
Sen gitmeden efsane oldun
Yaşayan efsane dediklerinin lugat anlamıydın sen
Belki de bu koydu birilerine
Yediremediler kendilerine

Sana koşmuyor dediler
Çağ dışı oyuncu dediler
Küfür ettiler, saydılar, sövdüler
Ben mi?
Evet bende ettim.
Affet Kaptan beni ve benim gibileri
Sen zaten bize gerekli cevabı sahada verdin.
Sen zaten eleştirenleri g.t ettin

Sen hep yeni şeyler yarattın futbolumuzda
Mesela ''çıkaramazsın son dakikada bir hareket yapar, maçı alır'' lafı senin sayende piyasaya çıktı.
O gün kötü bile olsan son anlarda sihirli bir dokunuş ile sevince boğdun milyonları
Bazen kaçırdın, Bu da kaçar mı be Alex dedirttin
Ama dedim ya bazen.. 
Sen genellikle atardın be kaptan.
Seni izlemek keyif falan değildi bizim için
Seni izlemek ibadetti.
Öyle gösterişli de değildin hani.
Bilek hareketleri ile değil aklınla çalım atardın.
Kısa boyuna rağmen yıkılmaz, istediğinde bırakırdın kendini yere
Güçlüydün.
Tıpkı bizim seninle güçlü olduğumuz gibi.

Fenerbahçe'den kimse büyük değildir.
Bu cümle söylendi hep sen yokken.
Fenerbahçe'yi büyük yapan sen değildin belki
Ama büyük olarak kalmasını sağlayan adamdın!
Adamdın işte sen!
Hakkında söylenenler hep olumluydu.
''Alex'i tutan adam'' diye kavram yarattın.
Hürriyet'i futbolumuza armağan ettin.
Alex'i tut Fenerbahçe kazanamaz dedirttin.
Hiç bir şey yapmana gerek yoktu.
Zaten hiç bir şey yapmadan da çok şey yapıyordun.
Varlığın yetiyordu, varlığın güç veriyordu taraftara!

Ne zaman Alex gitmeli deseler
Bir hareketinle maçı alıyordun.
Sen isteyince en zor maç kolay oluveriyordu işte.
Sen sakatlanınca acını paylaşan milyonlar oluyordu.
Senin eşin milyonların yengesi,
Çocuğun hepimizin neşesiydi.
Sen bizimdin artık işte
Sadece Fenerbahçelilerin değil sen bu ülkenindin

Şimdi sen gidiyorsun
Senin için di'li geçmiş zaman kullanmak bile zoruma gidiyor.
Gidişin zoruma gidiyor
Yapılanlar, konuşulanlar zoruma gidiyor Kaptan
Sen haksız olsan ne yazar ki?
İnsan sevdiğine toz konduramaz
Hata yapsa bile olsun der geçer
Sen kötü insan olsan ne fark eder
Hem kötü olsan sever miydi bu kadar insan seni
Hem de üstündeki formaya bakmaksızın
Belki de büyük oyuncusun kandırdın hepimizi
Yok yok sen öyle olamazsın
Büyük oyuncusun elbet ama futbol arenasında
Sahnede değil be Kaptan

Daha bir kaç ay önce Alex giderse veda maçında orada olmalıyım diyordum kendi kendime
Lan bilet bulamazsam ne olacak?
Yok yahu buluruz gerekirse kapıda yatarız
Olmadı kamp kurarız diyordum.
Keşke bilet bulamasaydım da sen Saracoğlu'na bir kez daha çıksaydın.
Son kez 10 numaranı giyip taraftarı selamlasaydın
Bizde son kez hoparlörden gelen ''De Souuuuzzaaaa''ya, Aleeeeeexxxx diye cevap verebilseydik..

Şimdi gözlerim dolu dolu söyleyecek söz bulamıyorum.
Aklımda bin tane sana ait hatıra var.
İçinde sen geçen aşklarım hatta kavgalarım var
Sırf seni sevdim diye terkedilmişliğim var benim!
Senin önüne bir kadını koyamadım diye
Daha ne deyim ki sana ben.

Sana olan aşkımı anlamayan bir aşkım var.
Alex gitti deyince öylece sustu, konuşamadı
Anlamadı biliyorum ama teselli etmeye kalkmadı
Zaten kalkışsa ne olacaktı ki?
Ne çare olurdu bu yaraya, dermanı neydi?
Biliyordu seni ne kadar çok sevdiğimi.
Ona bir gün çocuğumuz olursa adını Lefter koyalım demiştim.
Merak etme Kaptan seni de unutmayacağım.
Lefter'e seni anlatacağım.
Gollerini, asistlerini, duruşunu, bakışını, gülüşünü
Herşeyini işte..
Sarı lacivert forma içinde yaptıklarını
Lefter seni çok sevecek Kaptan
Ve sana söz bir gün elini öpmeye gelecek
Eğer kabul edersen...

***
Ben bunları yazarken basın toplantın daha olmamıştı. İzlemedim, izleyince de bunlar değişmeyecek...

Hiç yorum yok: