26 Haziran 2012 Salı

Röportaj | Dirk Kuyt


Günlerdir herkes onu bekliyordu. Hollanda'nın Avrupa Şampiyonası'ndan erken elenmesi, Dirk Kuyt'ın yolunu gözleyenleri pek bir sevindirmişti! Liverpool'dan transfer edilen yıldız futbolcu Şükrü Saracoğlu'nda imzayı attı, sarı-lacivertli formayı giyip, Kadıköy'ün çimlerinde ilk kez topla buluştu.
 
Lacivertin yeni sarısı Dirk Kuyt, Türkiye'de ilk kez Eurosport.com Türkiye'den Çağrı Develioğlu'nun sorularını yanıtladı. Tecrübeli forvet, İstanbul'dan büyük bir keyifle bahsederken, Fenerbahçe'deki hedeflerini anlattı.
 
Merhabalar Kuyt, öncelikle İstanbul’a ve Fenerbahçe’ye hoş geldin. İlk yorumun ne olacak?
Bu güzel şehirde olmaktan dolayı çok mutluyum. Bu benim için çok büyük bir tecrübe. İlk maçıma çıkmak için sabırsızlanıyorum.
 
Basında çıkan haberlere göre eski Fenerbahçeli Pierre van Hooijdonk sana şehri önermiş ve mutlaka gitmelisin demiş? Dediği kadar var mı? Burayı beğendin mi?
Evet iki gündür buradayım ve biraz gezme şansı buldum. Gezmek ve yaşamak için harika bir yer gibi görünüyor. Boğaz da dedikleri kadar var… Çok güzel.
 
Fenerbahçe’yle anlaştığın günden beri Türkiye’deki futbolseverler sana nasıl hitap edeceğini merak ediyor. Sana ne demeliyiz, Kuyt, Köyt, Kayt…
Öncelikle söylemeliyim ki, gerçekten ismimi söylemek biraz zor. Hollanda’da ‘Kayuit’ şeklinde söylüyorlar. Ancak burada bana ‘Kayt’ demeniz güzel olacaktır.
 
Dünyanın en özel tribününden, KOP’tan, ayrıldın ve yine çok özel bir tribünün önüne geldin. Fenerbahçe taraftarlarını internetten ya da Youtube’dan izleme şansı buldun mu? Neler söylemek istiyorsun onlar için.
Evet izledim. Tek kelimeyle harikalar. Burada bana gösterdikleri ilgi de muhteşemdi. Çok eğlenceli bir atmosfer hazırladıklarını biliyordum ve bunu bugün gördüm. İmza töreninde stadımıza gelen taraftarlar harikaydı. Onlara çok teşekkür ediyorum.
 
Futbol takımından beklentilerin neler? Sahada oynamak istediğin yer neresi? Liverpool’da son yıllarda sağ açık olarak oynadığını biliyoruz. Ancak çok da iyi bir santraforsun. Hangi mevkide oynamak istersin.
Takımda benim nerede oynamam gerektiğini en iyi teknik direktörümüz bilir. Beni nereye koyarsa elimden geldiğince oynarım ve mücadelemi veririm. Sağ açıkta iyi oynadığımı düşünüyorum. Ancak bununla birlikte ön tarafta da yıllarca oynadım. Birçok olasılık var…
 
Peki Avrupa Şampiyonası hakkında neler düşünüyorsun? Hollanda ve ‘sıfır puan’ı kimse yanyana düşünmüyordu.
Turnuvadan elenmiş olmamız gerçekten bizim için büyük bir hayalkırıklığı oldu. Geçmiş yıllarda çok iyi sonuçlar almıştık. Fakat bu kez pek çok basit hata yaptık ve iyi oynayamadık. Umarım bir dahaki turnuvada daha iyi ve daha güçlü oluruz.
 
Daha önce yaptığın bir açıklamada, Robin van Persie’nin tipik bir Hollandalı futbolcu olduğunu, birçok yeteneğinin bulunduğunu söylerken, ‘Ben böyle değilim’ demiştin. Peki sen kendini nasıl tarif ediyorsun?
Ben bir takım oyuncuyusum. Ben takım olarak kazanmayı seviyorum. Sadece maçlarda antrenmanlarda da limitime kadar zorlamayı seviyorum. Kazanmayı seven bir yapım var. Şahsi olarak oynamaktan ziyade takımımın kazanması için elimden geleni yapıyorum. Dediğim gibi kazanmayı seven biriyim ve burada mümkün olduğunca çok başarı ve kupa kazanmak istiyorum. Eminim kazanacağız da.
 
Fenerbahçe’deki öncelikli hedefin nedir?
Öncelikle bu büyük kulübün tarihine geçen bir futbolcu olmak istiyorum. Ve bununla birlikte Türkiye’de bir numara olmak istiyorum! Buraya şampiyonluk kupasını kazanmaya geldim.
 
Fenerbahçe taraftarına ilk mesajın nedir?
Eğer birlikte olursak, birlikte kazanırız!
 
Bu keyifli röportaj için çok teşekkür ederim, başarılar...
Ben de çok teşekkür ederim, çok memnun oldum! 

Kaynak: Eurosport Türkiye | Çağrı Develioğlu

Hiç yorum yok: